وبلاگ

شیشه از چی تولید میشه ؟

شیشه چطور تولید میشود ؟ | شیشه سکوریت | شیشه ضدگلوله

شیشه در مصارف مختلفی چون پنجره ، میزهای جلو مبلی و ویترین مغازه ها ، صفحات نمایش ، ماکرویو ، خودرو و کلی جاهای دیگه استفاده میشه . این صنعت اونقدر پیشرفت کرده که در مکانهای حساس و امنیتی هم خیلی کاربردی شده . مثل شیشه ضد گلوله بانکها ، صرافی ها ، خودروهای امنیتی و کف پلهای معلق . درب استیل همراه با شیشه های سکوریت و ضدگلوله یک ترکیب عالی برای مکانهای امنیتی و مورد تهاجم سارقان است .

روش تولید شیشه

در تولید شیشه از موادی چون شن سیلیس ، سدیم اکسید ، سدیم کربنات ، اکسید کلسیم و سنگ آهک یا دولومیت استفاده میشود . هر کدام ازین مواد با درصد خاص به خود در شیشه موجود هستند . این مواد پس از ذوب در کوره با دمای 1500 درجه به مکانی به نام حمام قلع وارد میشود . پس از رسیدن به دمای 650 درجه سانتی گراد از این حمام خارج میشود . سپس یک لایه بازتابنده نور (جهت شیشه های مناسب خانه ) روی آن قرار میگیرد . سپس در مرحله خنک سازی قرار میگیرد به تدریج خنک شده و شکل سخت نهایی را به خود بگیرد . بعد از این مرحله شیشه های تولید شده تحت نظارت و بازرسی دقیق قرار میگیرند تا هرگونه ناخالصی و خرابی شناسایی شود . بعد هم شیشه های سالم برش داده شده و روانه بازار میشوند .

برای دیدن کامل این فیلم در یوتیوب کلیک کنید

شیشه لمینت

برای تولید شیشه لمینت اسلب شیشه را در کوره گرم میکنند سپس در مدت زمان خیلی کوتاه و سریع آن را سرد میکنند تا اسلب شیشه به 2 لایه تقسیم شود . سپس بین این دولایه یک لایه رزین ترکیبی به نام pvb قرار میدهند و با استفاده از گرمای کوره دولایه شیشه را به هم میچسبانند . البته در تولید شیشه های لمینت میتوان چند لایه شیشه داشت که بین هر دو شیشه یک لایه پلی وینیل بوتیرال یا همان pvb قرار دارد . (دقیقا شبیه یک همبرگر پر سس) زمانی که شیشه های لمینت شکسته میشوند فقط به صورت خورد و تکه تکه به پلاستیک بین خود میچسبند و نمیریزند . گویی که شیشه از پلاستیک ساخته شده . (مانند شکست شیشه جلوی خودروها در تصادفات)

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در فرآیندی شیمیایی یا حرارتی تولید میشوند که تا چهار برابر همان شیشه مقاومت بیشتری دارند . غیر از این شیشه سکوریت در صورت شکستن تکه هایی با لبه تیز نخواهد داشت . لبه نرم خورده شیشه ها باعث بی خطر بودن آن میشود . شیشه مغازه های تجاری، شیشه پنجره خودروها ، برجهای بلند و جالب است بدانید بعضی از صفحات نمایش رایانه ها و تلفن از این جنس است .

شیشه ضدگلوله

بهتر است بدانید شیشه ضدگلوله همان شیشه های لمینت هستند با تعداد لایه های بیشتر . تعداد لایه ها بر اساس مکان استفاده شیشه ضدگلوله و امنیتی بودن آن مشخص میشود . در فرآیند انتخاب شیشه لمینت یا ضدگلوله و این که تعداد لایه ها و ضخامت آن باید دقت کافی را داشت زیرا این شیشه ها بسیار گران و هزینه بر خواهند بود .

مزایای استفاده از شیشه لمینت و سکوریت :

  • کاهش خطرات ناشی از تکه های شکست شیشه
  • عایق صدا و حرارتی در شیشه های لمینت و ضدگلوله
  • مقاوم در برابر نورخورشید و تغییر رنگ شیشه
  • پیوند مولوکولی با مقاومت زیاد
  • استحکام نسبت به شیشه معمولی

ثبت و سفارش آنلاین میز tv استیل با دو رنگ سیلور و طلایی(PVD) با انواع مختلف رویه از جمله سنگ ,ام دی اف ,شیشه عرضه می شود . میز تلویزیون از استیل ضد زنگ ساخته می شود.

0 0 votes
امتیاز به این محصول
اشتراک در
مرا آگاه کن
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments